آموزش شستشوی قالیچه در منزل
نوشته شده توسط : نوین

تمیز کردن خانه و نظافت وسایل برای ما ایرانی‌ها تنها به روزهای پایانی سال ختم نمی‌شود. هر خانه‌ای بسته به تعداد رفت و آمد و افرادی که در آن سکونت دارند، نیاز به نظافت پیدا می‌کند. یکی از موضوعاتی که ممکن است برای آن دچار چالش شویم شستشوی قالیچه است. در ادامه این مقاله به شما نکاتی را برای تمیز کردن قالیچه‌ها به شما می‌گوییم تا از این به بعد راه‌های آسان‌تری را برای نظافت آن در نظر داشته باشید.
یکی از آسان‌ترین راه‌های نظافت قالیچه و فرش‌ها این است که با قالیشویی معتبر در شهر خود تماس بگیرید و چند روز بعد فرش‌های تمیز خود را تحویل بگیرید.
در صورتی که برای خرید قالیچه هزینه زیادی پرداخت کرده‌اید توصیه می‌کنیم آن را در خانه نشویید و به دست کارشناسان با تجربه در قالیشویی‌ها بسپارید تا از کرده خود پشیمان نشوید. چرا که این قالیچه‌ها را نمی‌توان در خانه و درون ماشین لباسشویی شستشو داد؛ برای شستشوی آن‌ها باید افراد باتجربه قالیچه شما را بررسی کنند و لکه‌های آن را به صورت اصولی حذف کنند.

آموزش شستشوی قالیچه در منزل

شستشوی قالیچه در ماشین لباسشویی

برای شستن قالیچه بهتر است اول برچسب مراقبت که پشت آن چسبانده شده را مطالعه کنید. در این برچسب اطلاعات مفیدی برای شستن قالیچه در اختیارتان قرار می‌گیرد تا آن را به راحتی و بدون ایجاد دردسر بشویید. با توجه به راهنمایی‌های ذکر شده در برچسب می‌توانید قالیچه خود را با خیال راحت تمیز کنید.
بهتر است در ابتدا بر روی فرش را جاروبرقی بکشید تا گرد و غبار و آشغال از روی آن را حذف کنید. اگر در خانه خود حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید کار شما سخت تر است. زیرا باید به نظافت خانه خود دقت بیشتری داشته باشید.
برای از بین بردن غبار داخل تار و پود فرش می‌توانید آن را بر جایی آویزان کنید و با چوبی به پشت فرش بزنید. متوجه می‌شوید که گرد و غبارهایی زیادی از درون بافت فرش به زمین می‌ریزد.
بعد از این کار باید لکه‌های روی قالیچه را با کمک یک مسواک و مایع لباسشویی تمیز کنید. سپس قالیچه را درون لباسشویی قرار دهید. البته وزن قالیچه با ظرفیت ماشین لباسشویی شما باید متناسب باشد. در صورتی که وزن کمی داشته باشد می‌توانید دو یا سه قالیچه را با هم درون ماشین لباسشویی بیندازید.

قالیچه‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای قالیچه احتمالا نام دیگری هم شنیده‌اید؛ پادری. قالیچه‌ها می‌توانند از جنس دستباف باشند یا به صورت ماشینی بافته شوند. سایز آن‌ها از فرش‌ها کوچکتر است و می‌توانند در فضاهای مختلفی مانند جلوی پله‌ها، جلوی درب سرویس بهداشتی و حمام، قسمت‌های کناری در آشپزخانه، راهروها و … پهن شوند.
قالیچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و دکوراسیون خانه، انتخاب صحیحی داشته باشید.
امروزه معمولا قالیچه‌ها به صورت ماشینی هستند و این موضوع باعث می‌شود برای نظافت و شستشوی فرش با خیال راحت‌تری گام برداریم. قالیچه‌های دستباف به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی ممکن است باعث پخش شدگی رنگ‌ها در هم شود. این موضوع در شستشوی قالیچه های ماشینی به دلیل استفاده از رنگ‌های مصنوعی پیش نمی‌آید.
حتی ممکن است رنگ‌ها در فرش دستباف در هنگام شستشو پخش نشوند؛ اما در مرحله خشک شدن رنگ‌ها در هم قاطی شوند.
به دلیل کاربرد زیاد قالیچه‌ها در منازل، شستشو و نظافت آن‌ها بسیار مهم است. به خصوص اگر از آن‌ها به عنوان پادری استفاده کنید، مسلما به نظافت بیشتری نیاز دارد. گرد و غباری که در جلوی درب ورودی خانه وجود دارد بیشتر از فضاهای دیگر است. البته به شما توصیه می‌کنیم برای پادری‌ها از قالیچه‌هایی با رنگ تیره‌تر استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: